Udense erepening voor inzet supervrijwilliger Nico Verstraten (76)
Nico-Annie-Maarten-erepenning

‘Een gouden vrijwilliger'. Zo omschrijft de stichting Caritas Sint Petrus Uden Nico Verstraten (76) die zich al jaren inzet voor de hulp aan minderbedeelden elders in de wereld. Maandag werd hij door wethouder Maarten Prinssen verrast met bloemen en de mededeling dat hij op 2 januari de vrijwilligerspenning van de gemeente Uden krijgt.

De Stichting Caritas Sint Petrus Uden droeg de 76-jarige Nico Verstraten voor. Hij is een van de 35 leden die zich inzet voor dit goede doel, gevestigd in de oude Pius X-kerk. Zijn vaste taak is iedere ochtend opgevouwen textiel in een pers leggen zodat de balen textiel die ervan gemaakt worden vervoerd kunnen worden naar de zustervereniging Caritas Oradea in Roemenië.

Ook inzet voor de Petrus Parochie

Ook maakt Nico Verstraten houten kratten voor grotere hulpgoederen zoals rollators, fietsen en andere hulpmiddelen die Caritas krijgt. Verder helpt hij altijd als er een transport geladen gaat worden voor Roemenië, gemiddeld een volle vrachtwagen per maand. Trouw is hij ook al jaren aan de Petrus Parochie. Hiervoor verricht hij diverse werkzaamheden als klusjesman en acoliet. Hij bezorgt ook de wekelijkse post, zo'n 10.000 brieven per jaar.

Nog steeds actief als scheidsrechter

Nico Verstraten vindt daarnaast ook nog tijd om te scheidsrechteren. Bij de KNVB heeft hij 35 jaar lang voetbalwedstrijden gefloten. Nu fluit hij in Volkel op zaterdag en zondag nog regelmatig wedstrijden bij de jeugd en senioren; op maandag- en dinsdagavond zaalvoetbalwedstrijden in Boekel.

Uden reikt elk jaar vier vrijwilligerspenningen uit aan bijzondere vrijwilligers. Op donderdag 2 januari worden die overhandigd tijdens een feestelijke bijeenkomst in het gemeentehuis.

Bron:https://www.bd.nl/uden-veghel-e-o/udense-erepening-voor-inzet-supervrijwilliger-nico-verstraten-76~ab75962c/