Stg Caritas Sint Petrus start inzameling cartridges en telefoons voor CliniClowns
cliniclowns

Vanaf heden kunnen inwoners van Uden ook oude telefoons en cartridges inleveren bij Stichting Caritas Sint Petrus (Piusplein 115 in Uden).

De opbrengst hiervan gaat naar CliniClowns. Zij bezorgen zieke en gehandicapte kinderen én mensen met dementie afleiding en plezier.

Over Stichting Caritas Sint Petrus

De stichting verzamelt kleding en textiel. Mensen die het niet breed hebben kunnen op uitnodiging terecht bij de kledingbank. Ook gaat er veel kleding naar Roemenië. Bij de stichting werken 35 vrijwilligers die alle kleding sorteren en verpakken. En vanaf nu kunnen Udenaren er ook oude telefoons en gebruikte cartridges inleveren voor CliniClowns.

Het bestuur van de stichting vertelt: “Het is geweldig dat heel veel mensen uit Uden en omgeving kleding en textiel inleveren op onze locatie. We krijgen per jaar wel 100.000 kilo textiel binnen. Dat komt terecht bij mensen in Roemenië die zelf geen geld hebben voor kleding. Plus het hergebruiken van spullen is fijn voor het milieu. Zo maken we veel mensen blij. Dat is wat CliniClowns ook doet. Vandaar dat we op het idee kwamen om voor hen gebruikte cartridges en oude telefoons in te zamelen.”

Lever je oude telefoons en cartridges in

Inzamelen is goed voor het milieu en met de opbrengst steun je CliniClowns. Voor elke ingeleverde mobiele telefoon gaat er €3 naar CliniClowns en voor elke verzamelde cartridge 0,40 ct. Daarmee kan CliniClowns nog meer zieke en gehandicapte kinderen en mensen met dementie afleiding en plezier bezorgen.

Alexandra van der Top van de afdeling acties bij CliniClowns: “CliniClowns is geheel afhankelijk van giften, dus dankzij dit soort initiatieven kunnen wij de kinderen en mensen met dementie bezoeken die dat zo hard nodig hebben. Zo fantastisch dat Caritas Sint Petrus hun inzameling van textiel en kleding heeft uitgebreid met gebruikte cartridges en oude telefoons om CliniClowns te steunen. Daarvoor zijn we hen heel dankbaar.”

Over CliniClowns

CliniClowns zet zich in voor zieke en gehandicapte kinderen én mensen met dementie. Door echt contact te maken en hun verbeeldingskracht in te zetten zorgen de CliniClowns voor waardevolle geluksmomenten. Een ontmoeting met een CliniClown heeft effect: kinderen ervaren bijvoorbeeld minder stress en angst en mensen met dementie bloeien op en voelen zich weer gezien.