Stichting Caritas haalt schoendozen op, bij basisschool de Palster
palster

Op vrijdag 29 november was stichting Caritas op basisschool de Palster.

Stichting Caritas is een organisatie die gevestigd is in de Pius X-kerk. Zij houdt zich al jaren bezig met het inzamelen van gebruikte kleding e.d. en verstrekt deze aan minderbedeelden in Uden en omgeving. Hier komen voornamelijk mensen terecht die ook bij de Voedselbank komen. Tevens wordt er ook ingezameld voor landen als Roemenië, Montenegro, Kroatië. Voor meer informatie over Caritas verwijzen wij u naar de website www.caritasuden.nl

Basisschool de Palster helpt deze stichting al een aantal jaren. De leerlingen wordt gevraagd een schoenendoos te vullen voor een jongen of meisje. Deze doos mogen zij versieren met gekleurd- of inpakpapier en vullen met eigen spulletjes die ze niet meer gebruiken maar nog wel in GOEDE staat zijn, maar veel kinderen stoppen er ook nieuwe spulletjes in. Caritas zorgt ervoor dat deze dozen bij de minderbedeelden kinderen terecht komen.

Dit jaar hebben 68 kinderen een schoendoos naar school gebracht. Vanmiddag hielpen alle kinderen mee met het transporteren van de dozen naar de Caritasbus. Als dank kregen alle kinderen van Caritas een heerlijk taaitaai poppetje.