Transport 189 Caritas Uden naar Zagreb augustus 2013thumb 320px-Flag of Zagreb.svg

Op zaterdagmiddag 31 augustus was het weer zover. De energie “gierde” door de voormalige Pius X kerk

waar wij als stichting dankbaargebruik van mogen maken. Er stonden weer heel veel goederen klaar om geladen te worden in een vrachtwagen, met heel heel veel dank aan de Udens bevolking die dit bij ons brengt!! Kleding, speelgoed, matrassen, medische hulpmiddelen, etc etc.

Het laadplan was geschreven. Nu kijken en/of het allemaal klopt. Dat zou inhouden dat er weer 24.000 kilo goederen Pro Deo (op onze kosten) vervoerd worden naar onze Caritas zuster vereniging in Zagreb, om aldaar uitgedeeld te kunnen worden aan de minder bedeelde medemens. En dat allemaal in een hele grote vrachtwagen en aanhanger!

Om 13.00 was de vrachtwagen gearriveerd vanuit Brussel waar hij spullen gelost had. Er stonden een 6-tal vrijwilligers klaar om deze “klus” te klaren. Zie de foto’s.
Rond de klok van 15.00 uur gaat er dan een hoera’tje op voor de inladers….jawel Het gaat Lukken. Even nog een paar kleine aanpassingen, dan kan dit ook nog mee………Tot de nok toe vol geladen, volgens het laadplan. De berekende afmetingen kloppen…

Helemaal in de nok nog wat goede gebruikte matrassen en jawel 24.000 kilo hulpgoederen gingen om 16.30 in de dubbele vrachtwagen “op weg” naar Zagreb, alwaar het bestuur van stichting Caritas op 23 september a.s. gaat kijken (op eigen kosten) hoe en wat ze er daar nu verder mee doen…….een voorrecht om dit mee te mogen maken!
Verslag van deze “reis” volgt!!

Namens bestuur St. Caritas St Petrus Uden

Wilhelmien Donkers