200e vracht naar Caritas Catholica Oradea in Roemeniëthumb Flag of Romania.svg

Op Vrijdag 20 maart 2015 vertrok ‘s-middags vanaf de voormalige Pius X kerk, de 200e st

vrachtwagen volgeladen met 24 ton diverse hulpgoederen naar Caritas Catholica Oradea in Roemenie. Onder het toeziend oog van de vele onmisbare vrijwilligers en onder het toeziend oog van de mede oprichters Louis de Bonth en nog steeds bestuurslid maar tevens ook mede oprichter Jas v. Stiphout, zetten Anneke en Antoon symbolisch de laatste doos in de volgepakte vrachtwagen. Waarna deze gesloten werd, en op weg kon gaan om de goederen te gaan brengen, daar waar ze hard nodig zijn vanwege de nog steeds heersende armoede onder de bevolking daar.

Onder het genot van een kopje koffie met een stukje taart werd er nog terug geblikt en nagepraat over de 23 jarige geschiedenis van de voormalige MOV werkgroep van de Paulus parochie. Wij danken de Udense bevolking en alle andere mensen die ons een warm hart toedragen, o.a. de parochie’s in Schaijk en Herpen en de abdij van Heeswijk-Dinther, van harte voor de aangeleverde spullen, zonder jullie bijdrage had ook dit transport niet plaats kunnen vinden.

Nog steeds is het nodig en is het voor ons:

goed en fijn dat we kunnen helpen !