Hulpgoederen Syrische vluchtelingen in Irak van Caritasthumb Caritas syrie4

Bij ons kwam de vraag binnen of wij goederen hadden voor Syrische vluchtelingen in Irak.

We hadden goederen. Op woensdag 17 december 2013 zijn 6 pallets geperste dekens en lakens e.d. ongeveer 2500 kg naar Deurne gebracht. Vrijdag zijn Jas van Stiphout en Antoon Timmers naar Deurne geweest om met de mensen die deze goederen naar de vluchtelingen vervoeren kennis te maken. Dit zijn Syrische vluchtelingen die al langere tijd in Nederland zijn maar om politieke redenen niet meer terug kunnen. Zelfs hun familieleden kunnen ze niet meer bezoeken. Als ze hen willen ontmoeten moet dat in een ander land b.v in Turkije gebeuren anders worden zij gearresteerd.

Deze mensen hebben contact met hulporganisaties die bij vluchtelingen daar werken. De geschonken goederen van onze Caritas werden op woensdag in de vrachtwagen geladen samen met andere hulpgoederen van andere organisatie’s o.a. 200 dekbedden, 20 dozen dekens 40 balen met kinderkleding. De lading van de vrachtwagen was half vol met handelsgoederen, de andere helft waren de diverse hulpgoederen. Dit wordt gedaan om de vrachtkosten betaalbaar te houden. De afstand is 5000 KM, ongeveer 7 dagen rijden met de vrachtwagen. In Irak worden deze goederen door een hulporganisatie verdeeld.

En wij, wij zijn als stg. Caritas blij dat we de mensen in Syrië kunnen helpen mede dankzij uw giften. Dank u wel daarvoor!

Klik op de foto voor een vergroting!