Stichting Caritas reikt gouden ster uit aan de Paerdestal Uden
thumb Gouden-ster-Paerdenstal-6

Caritas reikt voor het eerst een gouden ster uit aan de eigenaren van de Udense kledingwinkel.

Met de uitreiking van deze gouden ster willen wij onze waardering uitspreken naar Margriet en Jan van den Heuvel van De Paerdestal. Zij doen zo'n goed werk voor stichting Caritas. Dit waren de lovende woorden van Wilhelmien Donkers namens Stichting Caritas Uden. Samen met het bestuur van de stichting werd voor het eerst een gouden ster uitgereikt  aan de eigenaren van de Udense kledingwinkel.

All meer dan twaalf jaar is De Paerdestal betrokken bij Stichting Caritas. Een fatastisch idee werd werkelijkheid door het inzamelen van tweedehands broeken in hun winkel, die zij vervolgens schenken aan de stichting.

Mensen die bij ons een broek achterlaten krijgen €5 tot €15 korting op een nieuwe broek, volgens eigenaresse Margriet van den Heuvel. De korting kan oplopen tot maar liefst €15, afhankelijk van het aankoopbedrag. Deze actie loopt het hele jaar door en de meeste klanten zijn enthousiast. Soms trekken ze meteen hun oude broek uit en laten die hier achter.

Jan en Margriet  van den Heuvel vinden het vanzelfsprekend om iets te doen voor het goede doel. Stichting Caritas St. Petrus is een stichting die heel veel doet voor de minderbedeelden, als wij die op deze manier kunnen helpen, kunnen zij hun goede werk blijven doen.

De kleding die Stichting Caritas inzamelt, komt ten goede aan minderbedeelde gezinnen in Uden en omgeving. Zij kunnen eens per twee maanden zes stuks kleding gratis uitzoeken. De kledingstukken die overblijven, gaan naar Roemenië. De stichting bestaat zo'n 25 jaar. Zij zijn begonnen met kleding en goederen inzamelen voor mensen in het toenmalige Joegoslavië. "Maar we hebben altijd gezegd, we moeten dichtbij niet overslaan."

Het is voor het eerst dat Stichting Caritas een gouden ster uitreikt, maar ze sluiten niet uit dat ze deze blijk van waardering vaker gaan inzetten. "Dat zou zomaar kunnen!", aldus Wilhelmien.

Broeken blijven welkom bij de Paerdestal. Kleding kan ook rechtstreeks bij Caritas worden ingeleverd. Dat kan bij een van de inzamelcontainers die bij de Udense kerken staan, maar ook van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 12.00 uur in de voormalige Piuskerk

Bron en Foto's Kliknieuws Uden