5 juni, wederom een groot transport naar Oekraïne

Ook in juli weer een transport naar Oekraïne

Zoals eerder gemeld, dat de overheid van Roemenië de invoer voor hulpgoederen sterk heeft aangepast, is het op dit moment niet mogelijk een vrachtauto met onze hulpgoederen naar ons vertrouwde adres Caritas in Oradea te sturen.

Ook het inzamelen van deze hulpgoederen hebben wij hierop aangepast. Helaas nemen we niet meer in : Fietstoeltjes, kinderzitjes voor in de auto, groot speelgoed, serviesgoed, sokken en ondergoed, witgoed, dekbedden , slopen en huisraad.

Middels een goed bevriende relatie, zijn we in contact gekomen met een transportbedrijf uit Oekraine . Deze transporteur vervoerd ca 15 vrachten met nieuwe Europallets , welke worden gefabriceerd in een timmerfabriek in Oekraine, naar Duitsland, Belgie en Nederland. Met een lege terugvracht heeft Caritas St.Petrus de truck en aanhanger volgepropt met hulpgoederen. Uiteraard met een enthousiast team was de klus snel geklaard.

Deze vracht bestond uit veel kleding, dekens, speelgoed, shampo, zeep knuffels, huishoudelijke artikelen, verrijdbare airco`s, rolators, fietsen en een scootmobiel.  In totaal 20.000 kg aan hulpgoederen, die in Lviv worden verdeeld in kleinere bestelwagens die de materialen naar het oosten brengen en verdelen aan de door oorlog geteisterde mensen.

Vanuit de Donbas en Charkov hebben wij al diverse bedankjes en foto`s mogen ontvangen van eerdere zendingen. Zo weten we ook zeker dat de door u gedoneerde spullen op de goede plek terecht zijn gekomen, hiervoor dank namens Caritas St.Petrus Uden.

5 juli 2024 jpeg