Fietsen voor Oekraïense vluchtelingen groot succes
logocaritaskruis

Stichting Caritas, Solidariteitswerkplaats, en Udenaar de Toekomst hebben gezamenlijk hun netwerk ingezet en hebben tot nu tot 60 fietsen ingezameld om deze vervolgens weer uit te lenen aan Oekraïense vluchtelingen, op dit moment 125 in Uden en nog 22 in Schaijk welke in onze gemeente Maashorst verblijven.

Gelukkig is er in de gemeente een goed ingerichte Solidariteit werkplaats waar deskundige vrijwilligers gebruikte fietsen weer op en top in orde maken. Stichting Caritas heeft uit haar voorraad veel kinderfietsen ter beschikking gesteld

De goede en nagekeken fietsen, ongeveer 7 per/week, worden (alleen zaterdags morgens) wekelijks aan de doelgroep uitgereikt bij de solidariteitswerkplaats, met aanwezigheid van Johan Heemskerk, de begeleider die rapporteert en er ook voor zorgt dat ze altijd voor reparaties terecht kunnen bij de Solidariteit werkplaats.

Oproep: Heeft U als inwoner van de gemeente Maashorst nog een niet gebruikte damesfiets of drie kwart kinderfiets staan, en wilt U deze ter beschikking stellen aan onze doelgroep?

of bel naar: 06-42000557

fietsen1