Caritas en Jumbo de Laak zorgen samen voor de medemenskerstactie

SHet hele jaar door, heeft Caritas St Petrus Uden oog voor de medemens met financiële problemen. Daar zijn we met 35 vrijwilligers trots op!

Zij mogen daar, op afspraak, gratis kleding uitzoeken. De volwassenen en kinderen dansen soms naar buiten, zo blij zijn ze met een ‘nieuwe” winterjas, en andere kleding. Wij willen alle mensen in Uden en omgeving hartelijk danken voor het vele textiel dat u, in een van onze 7 containers, verspreid door Uden, deponeert. Kijk op onze website www.caritasuden.nl wat we nog meer aannemen en herverdelen.

Wat nog meer mensen doen, is hun textiel afgeven op onze locatie in de voormalige Pius X kerk, Piusplein 115. Deze is geopend van ma t/m za van 9.00 tot 12.00 uur, en wordt bemand door onze vrijwilligers die met hart en ziel dit mooie werk graag doen! Wij zijn er, voor de medemens in nood, in Uden en omgeving en in de rest van de wereld, bv de arme bevolking in Roemenië. Daar gaat ons hart ook naar uit, wij vervoeren iedere maand een volle vrachtwagen hulpgoederen naar Caritas Oradea!

Daarnaast zijn we nog trots op het (financieel) ondersteuning fonds. Mocht u in de financiële problemen komen omdat u een nota heeft, die u echt niet kunt betalen, wacht niet totdat er incassokosten of gerechtsdeurwaarderskosten bijkomen. Mail uw probleem naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , meestal krijgt u dezelfde dag antwoord of we uw financieel probleem kunnen oplossen. En nee, het gaat niet om een rekening van Wehkamp, wel om een huurachterstand, energienota of….

Als kers op de taart krijgen alle cliënten van de kledingbank voor Kerstmis een Caritas-Jumbo waardebon in hun brievenbus. Daarmee mogen ze “gratis” boodschappen gaan doen bij Jumbo de Laak op de Drossaard.

Op de foto staat een blij Caritas bestuur samen met Roland de Laak

Wij wensen u allen gezegende kerstdagen en een goed 2021!

kerstaktie