Ghana Street Children Project geholpen door Caritasthumb Flag of Ghana.svg

Veel meisjes  uit het noorden van Ghana trekken naar de steden in het zuiden op zoek naar een betere toekomst.

Veel van hen zoeken werk om geld te sparen voor een naaimachine of een droogkap en een plaats om te leren voor naaister of kapster. Het Street Children Project in Kumasi wil deze meisjes helpen door het opstarten van een training centrum. Hier krijgen de meisjes een kans op een goede toekomst, door het vak van kapster of kleermaakster te leren. Natuurlijk waren er voor dit training centrum ook naaimachines en droogkappen nodig. Deze zijn geschonken door de Stichting Caritas St Petrus Uden, maar eerst keurig opgeknapt door de Solidariteitswerkplaats Uden zodat we zeker goede materialen aanleveren voor de opleiding daar. In 2012 hebben ze 40 naaimachines en 12 stuks droogkappen naar Ghana getransporteerd. Het Street Children Project is daar erg blij mee en dankbaar voor. In 2013 gaat de opleiding van start en kunnen de meisjes eindelijk gebruik maken van de machines.