Kelken via  Stichting Caritas St. Petrus Uden naar Ghanathumb Ghana-1

Ciborie’s en mooie kelk overgedragen aan Patrick Owusu Aboagye in Rome voor de St Peters Catholic church in Ghana

Een studie vriend van kapelaan Schaepman was vorig jaar rond december in Uden op bezoek bij Caritas. Hij vroeg ons te helpen aan kerkelijke devotionalia. In zijn woonplaats Kumasi is een nieuwe kerk gebouwd en deze moest nog ingericht worden.

In samenwerking met het bisdom Den Bosch is het Stg Caritas St Petrus Uden gelukt om een mooie vracht aan devotionalia naar de St Peters Catholic church in Ghana te sturen. Het bisdom had diverse artikelen staan die overbodig waren geworden omdat er bij ons kerken sluiten. Een mooi tabernakel en heel veel andere artikelen zijn netjes door Piet Hulten, een vrijwilliger van onze Caritas, in een grote houten kist gedaan. Deze wordt vervoerd naar de zeehaven Tema in Ghana. Vandaar gaan vrijwilligers van deze kerk het zelf ophalen. De afstand is dan nog 250 kilometers ofwel een uurtje 6 of 7 met de vrachtwagen vanwege de slechte infrastructuur in Ghana.

De ciborie’s en een hele mooie kelk hebben we op zaterdag 19 november tijdens de bedevaart tocht naar Rome persoonlijk kunnen overhandigen aan Patrick in het Beda college, alwaar hij nog steeds studeert. Wat was hij blij! Een grote gulle lach viel ons ten deel en hij bedankte Stg Caritas St Petrus Uden uitermate hartelijk.

Wat is het fijn om Samen een stukje van de wereldkerk te zijn! Gods volk onderweg! Zo elkaar kunnen helpen…..maakt mij stil en ontroert me. Dat er zegen mag rusten op alle artikelen die dadelijk in Kumasi in Ghana hergebruikt gaan worden.

Wilhelmien

Stg Caritas St Petrus Uden