Pam Gerritsen voor stichting Caritas Uden juni 2017thumb Pam-Gerritsen-Caritas

Vorige maand was er naast mijn bijdrage ook een ontroerend stukje van Joke j.m. Ik werd even
mee terug in de tijd genomen toen God nog centraal stond in ons kinderleven. Ik voelde mij veilig geborgen in ons gezin. Net als Joke. Ouders die oprecht gelovig waren en dat probeerden aan ons over te dragen. Ook bij ons een kruisbeeld boven de deur en nu in 2017 nog altijd een kruisbeeld boven onze deur. Er was het H.Hartbeeld op een console in de woonkamer. Met een lampje er voor waar in zich een verlicht kruisje bevond. Ook bij ons nog een H.Hartbeeld uit de jaren 30.  Gekregen van de moeder van een van mijn schoondochters, die "van haar geloof gevallen was".
Gisteren was ik getuige van 7 eerste communiekanten. Zij waren heel goed en eigentijds voorbereid en mochten hun motivatie persoonlijk toelichten. De ernst hiervan stond op hun gezichtjes. Opvallend was, dat ze alle zeven het goed zijn voor hun medemens erg belangrijk vonden. Nu zullen de mensen die hun tot deze mooie feestdag hebben begeleid dat wel centraal gesteld hebben, maar jong geleerd is oud gedaan. Daarom misschien ook, dat zo veel ouderen nog altijd, na al die jaren, trouw hun spullen af staan aan de minder bedeelden.
Het gaat weer zó goed met onze economie horen we vanuit Den Haag, maar degenen die de eindjes al niet meer aan elkaar konden knopen merken daar echt nog niets van. Het zelfde geldt voor de zorg. Veel beloftes, maar wie maar heel beperkt zorg had, heeft dat nog steeds.
In Uden weten ze er bijna alles van. Zij werken samen met verschillende instanties en helpen waar het hard nodig is. De zomer is inmiddels in het land en dan kunnen we weer eens kritisch naar onze bezittingen kijken. Eventueel met een "jammer" gevoel ga ik toch maar weer eens kijken wat ik missen kan. Dat is in hoofdzaak kleding, schoenen, nachtgoed enz., maar ook huisraad. Mocht u niet zeker weten wat u daar onder kunt verstaan dan kunt u ons altijd en zelfs graag bellen.
Wij wensen u een prettig Pinksterfeest en misschien wilt u ook, vanuit onze vertrouwde jeugd van kinderlijk geloof,  de H.Geest vragen om op ons neer te dalen.
Trump heeft in Saudi Arabië voor driehonderdmiljard aan wapentuig verkocht. Om die jongens daar te helpen hun vrijheid te bevechten!
Moge onze hulp in de naam van de Heer zijn.
Ik wens u allen een gezegend. Pinksterfeest.

I.s.m. Stichting Caritas St.Petrus Uden
Telefoon: 073 6136143