The Specs gaven in Eigen Herd een daverend benefietconcert.thumb Poster The Specs

THE SPECS zijn de eerste UDENSE BEATBAND uit de jaren zestig. Opgericht in de kelder onder

het toenmalig parochiegebouw in de Kapelstraat. Ze traden destijds veelvuldig op in het uitgaanscircuit in de regio NO Brabant en het Land van Maas en Waal.

Het repertoire bestond uit nummers van The Rolling Stones, The Kinks, The Motions en Pretty Things. Ze hadden een trouwe schare fans die hun overal bij de optredens volgden. THE SPECS hebben midden jaren zestig een paar jaar bestaan. In 2006 zijn THE SPECS weer herstart en hebben toen met zeer veel succes een reünie optreden verzorgd in de originele bezetting van die begintijd van 1964 / 1968 . Sindsdien treden ze elk jaar nog regelmatig op in een aangepaste bezetting en repertoire.

Dit jaar 2014 is het 50 jaar geleden dat de band is opgericht en onder het motto 50 JAAR SPECS ON TOUR wordt dit jubileumjaar gevierd met diverse optredens in de regio en plaatsen waar ze vroeger ook speelden. THE SPECS repeteren nu in de voormalige PIUS X Kerk , alwaar stichting CARITAS ook haar thuishaven heeft. Om hiervoor een gebaar van solidariteit en dank te tonen geven THE SPECS in het teken van stichting CARITAS dit benefietconcert in samenwerking met EIGEN HERD Uden. Het optreden van de Specs in Eigen Herd is een benefietconcert wat wordt aangeboden aan de Stichting Caritas St.Petrus Uden.

Stichting Caritas heeft als doelstelling het helpen van minderbedeelden zowel in de wereld als in de eigen regio .Zij beheert o.a. al bijna 4 jaar de Kledingbank in de voormalige Pius X kerk en is bekend van de grijze Caritas containers bij de kerken en moskee’s. Met Kerst verzorgen zij tevens levensmiddelenpakketten voor mensen die dit nodig hebben Het optreden van The Specs is tevens de eerste in de serie van” Muziek op de zondagmiddag” in Eigen Herd. De entree voor deze middag is € 5,00 en een gedeelte van de opbrengst is voor Caritas. Kaarten zijn verkrijgbaar vanaf 15 augustus aan de bar van Eigen Herd en aan de kassa op 7 september, ( maar vol is vol ) De middag begint om 14.30 uur, de zaal is open vanaf 13.30 uur.

Stichting Caritas bedankt The Specs en Eigen Herd

Wat een geweldige zondagmiddag hebben we gehad op 7 september 2014 in de Eigen Herd tijdens het benefietconcert van The Specs uit Uden voor onze Caritas. Heel heel heel veel dank Albert, Gerrit, Gert-Jan, Jaques, Theo, Mari en Arie dat jullie dit wilden doen! Jullie speelden de sterren van de hemel. Rest ons ook nog het personeel van de Eigen Herd te bedanken.

Wat een geweldige samenwerking was er. En dan de opbrengst…..wij waren er helemaal “stil en beduusd” van. Daar kunnen wij zoveel leed wat mee verzachten hier in Uden en omgeving, want soms…..zit het niet mee bij mensen en weten ze bijna geen uitweg meer, en dan is het fijn dat wij mogen en kunnen helpen. Kordaat en to the point ! En geloof ons, er blijft niets aan de beruchte strijkstok hangen, want die hebben wij als stichting niet. De gehele opbrengst gaat naar de armlastigen in Uden en omgeving. Gewoon zoals het hoort!